Genel
Prof. Dr. Nermin Abadan Unat Kadın Semtevi hizmete açıldıhaberi
Prof.
Prof. Dr. Nermin Abadan Unat Kadın Semtevi açılışında konuşan Başkan Batur, “Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün bize emanet ettiği Cumhuriyetin bir temsilcisi olan, kadın hakları savunucusu, değerli hocamız Nermin Abadan Unat’ın isminin, bu güzel binada yaşayacak olması Konak Belediyesi’nin bu dönem içinde yaptığı en onurlu işlerden biridir. Kanal yaparız, yol yaparız, başka binalar yaparız ama burada Cumhuriyet yaşayacak” dedi. 101’inci yaşını kutlayan Nermin Abadan Unat da çok duygulandığını ve İzmir’in kendisindeki yerinin ayrı olduğunu ifade ederek, “İzmir Atatürk’ün kurtardığı şehir, başka şehirleri de kurtardı ama İzmir başka türlü. Bunu bana yaşattığınız için çok teşekkür ederim” diye konuştu.
Konak Belediyesi’nin restore ederek kente kazandırdığı, Tarihi Kentler Birliğinden Başarı ödülü alan ikizevler binası, Prof. Dr. Nermin Abadan Unat Kadın Semtevi adıyla hizmete açıldı. 101 yaşındaki Hukukçu, Sosyolog, Siyaset ve İletişim Bilimci Prof. Dr. Nermin Abadan Unat’ın katılımıyla düzenlenen açılış töreninde duayen hocayla birlikte Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, Ege Kadın Buluşması Platformu Koordinatörü Şengül Baysak, İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği koordinatörü Av. Nazan Moroğlu, Pen Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci Yazar Zeynep Oral, CHP Konak İlçe Başkanı Akın Küçükoğullarından ve ilçe yöneticileri, Konak Belediyesi Meclis Üyeleri, Konak Kent Konseyi meclisleri, akademisyenler, kadın kooperatifleri, kadın dernekleri ve kadın sivil toplum kuruluşları başkan ve temsilcileri ile muhtarlar yer aldı. Türkiye’de, iletişim bilimlerinin oluşumuna katkı veren öncü isimlerden, kadın hakları, siyaset ve göç konularında çok önemli ilklere imza atmış olan Prof. Dr. Nermin Abadan Unat’ın duygulu anlar yaşadığı açılış büyük bir vefa örneği oldu.
Batur: Burada Cumhuriyet yaşayacak
Açılışta konuşan Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, Prof. Dr. Nermin Abadan Unat’ın ismini belediye meclisinde oybirliğiyle alınan kararla semt merkezine verdiklerini hatırlattı. Onur duyduklarını ifade eden Başkan Batur, “Bugün, bizim için onurlu bir gün. Cumhuriyetimizin kurucusu, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün bize emanet ettiği Cumhuriyetin bir temsilcisi olan, kadın hakları savunucusu, değerli hocamız Nermin Abadan Unat’ın isminin, bu güzel binada yaşayacak olması Konak Belediyesi’nin bu dönem içinde yaptığı en onurlu işlerden biridir. Kanal yaparız, yol yaparız, başka binalar yaparız ama burada Cumhuriyet yaşayacak. Cumhuriyetin ilkelerini savunan, ona gönülden bağlı, kadın haklarının savunucusu çok değerli hocamızın adının burada yaşaması bizim için ayrı bir onur. Bu konuda oybirliğiyle karar alan bütün meclis üyesi arkadaşlarıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.
Bu ülkeyi kadınlar kurtaracak
Unat’ın, İzmir’in önemli değerlerinden olduğunu dile getiren Başkan Batur, “Göçle Almanya’dan Türkiye’ye gelip, İzmir Kız Lisesi’nde öğrenimine devam eden, Nermin Abadan Unat’ı biz İzmirli kabul ediyoruz. İzmir’in en önemli değerlerinden birisi. Bu değerlerin yaşarken anılması, onların onurlandırılmasıdır ama asıl onur bizimdir. Az önce gördünüz, benim gözlerim doldu. Gelecek sene bana bir sınıf ayarlayın, bu sınıfta çocuklara yeniden eğitim, öğretim vereyim dedi. Heyecana bakınız” diye konuştu. Batur, sözlerine şöyle devam etti:
“Bu organizasyonu sağlayan başta Şengül Baysak olmak üzere bütün emeği geçenlere teşekkür ediyorum. İşte, kadın dernekleriyle, kadın oluşumlarıyla, sivil inisiyatifle birlikte çalışmanın en güzel örneği bu. Bizi uyardılar, bize yol gösterdiler biz de bu onurlu çalışmayı yerine getirdik. İşte, burada kadın kuruluşlarının çok değerli temsilcileri var. Zaten çalıştığımız sivil toplum örgütlerinin yüzde 50’sinden fazlası kadın dernekleri. Bu ülkeyi kadınlar kurtaracak, kadınlar yeniden ayağa kaldıracak. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize emanet ettiği Cumhuriyeti yeniden ayağa kaldıracağız. Bundan hiç kimsenin kuşkusu olmasın.”
Unat: İzmir’den çok büyük sadakat gördüm
Prof. Dr. Nermin Abadan Unat, alkışlar eşliğinde gerçekleştirdiği konuşmasında kendisini hala birçok eski öğrencisinin arayıp, ziyaret ettiğini ve bu durumun kendisini çok duygulandırdığını ifade etti. İzmir’in kendisindeki yerinin başka olduğunu, bunun bir duygu meselesi olduğunu belirten Unat, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Çok duygulandım. İyi ki ben İzmir’e gelmişim diyorum. Acaba başka yer de böyle yapar mıydı, onu bilmem ama İzmir’den çok büyük sadakat gördüm. Bunun anlatılması mümkün değil. Duygu meselesi. Karşılıklı bir sevgi ve şükran. Kolay olmadı benim burada okumam. Değişik yerlerde, değişik evlerde… Karşıyaka’da, Kordon’da, Alsancak’ta… Akrabalarım Güzelyalı’da. Hepsi yardım ettiler. Tabii herkes aynı şekilde yardım etmedi. Bana en fazla yardım eden, en az imkanı olan. Onun için hepsine çok minnettarım ama beni hatırlayacakları aklımın ucundan bile geçmedi. Bu demek ki yaşlanmanın mükafatı ve galiba bu İzmir’e özgü. Atatürk’ün kurtardığı şehir, başka şehirleri de kurtardı ama İzmir başka türlü. Bunu bana yaşattığınız için çok teşekkür ederim.”
Nermin Hoca’dan Konak’a özel ders
Prof. Dr. Nermin Abadan Unat, Konak’a bir sonraki gelişinde, adını taşıyan semt merkezinde gençlerin dersine girmek istediğini söyledi. İsteği, heyecan ve mutlulukla karşılanan Unat, “Yapabileceğim bir şey var; bir daha geldiğim zaman, Sayın Belediye Başkanı beni bir sınıfa sokar ve sınıfta hangi konu öğretilecekse ona hazırlanırım, o çocuklara ders veririm. Onlara yeni ufuk açmak güzel, burada genç bir dinleyici var. Onun gözlerinden anlıyorum; bir şeyler daha öğrenmek istiyor. O öğrenmek isteyen gözler, onlar çok güzel. O da İzmir’e has” dedi.
Baysak: Aydınlanma ışığı hiç sönmeyecek
Ege Kadın Buluşması Platformu Koordinatörü Şengül Baysak, tarihi bir gün yaşadıklarını söyledi. Baysak, “101 yaşındaki Nermin Hocamız bugün aramızda ve Konak’ta yuvasında. Sevgili Nermin Hocamıza kadın haklarından hukuka, siyasete, yaşamındaki her alanındaki öncülüğüne ve emeklerine olan sonsuz şükran, minnet ve saygılarımızı sunuyoruz. 1921 yılında doğan, 9 yaşında babasını kaybeden, 14 yaşında hiç Türkçe bilmeden Macaristan’dan İzmir’e, Tilkilik semtine gelen, öğrenim gördüğü İzmir Kız Lisesi’ne en yakın semtte, Konak’ta Nermin Hocamızın adını Ege Kadın Buluşması Platformu ve Konak Belediyesi işbirliğinde yaşatıyor olmanın gururunu yaşıyoruz. Sevgili Nermin Hocamız, Nermin Abadan Unat, Semt Merkezi’nin içinde yer alan adı anı odasında yaşamaya, kadınlara ve gençlere ilham olmaya devam edecek ve aydınlanma ışığı hiç sönmeyecek. Değerli Başkanımız Abdül Batur’a, çok özverili çalışan çalışma arkadaşlarına şahsım ve platformum adına sonsuz teşekkürlerimi ve şükranlarımı sunuyorum. Bu yolda birlikte çıktığımız Avukat Nazan Moroğlu’na, gazeteci yazar Zeynep Oral’a başından bu yana yanımızda olduğu için çok teşekkür ediyoruz, İyi ki varsınız” dedi.
Moroğlu: 100 yıllık bir heyecan
İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği koordinatörü Av. Nazan Moroğlu, konuşmasında, öğrencisi olduğu Nermin Abadan Unat’tan övgüyle söz etti. Prof. Dr. Unat’ın “Mücadele kazandırır” sözüne dikkat çeken Moroğlu, “Bugün gerçekten tarihi bir gün yaşıyoruz. Hocam, gerçekten iyi ki hocam oldunuz. Sizin o mücadele gücünüzü, ‘mücadele kazandırır’ sözünüzü hiç unutmuyoruz. Cumhuriyetin kazanımlarının, Atatürk ve yol arkadaşlarının bizlere armağan ettiği Cumhuriyetimizin, hukuk devletimizin, kadın erkek eşitliğinin yolundayız. Bu mücadeleyi sizlerden öğrendik. Bayrağı teslim aldık. Umuyorum layıkıyla taşıyoruzdur. Biz de bu bayrağı gençlere vereceğiz. Şimdi sizin ‘mücadele kazandırır’ sözünüzü burada odaları gezdiğim zaman gördüm. Burada kadınlar öğrenecek, güçlenecek ve güçlü bir Türkiye’yi yüzüncü yılımızda aydınlığa hep birlikte taşıyacak. Belediye Başkanımız Abdül Batur’a ve yol arkadaşım Şengül Baysak’a teşekkür ediyorum. Nermin Hocamızın adının böyle değerli mekanlarda devam ettirilmesi çok önemli. 100 yıllık bir heyecan bu. Hocamı saygıyla selamlıyorum” diye konuştu.
Oral: O sadece bir öncü değil aynı zamanda devrimci
Pen Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci Yazar Zeynep Oral, Prof. Dr. Nermin Abadan Unat ile olan anılarını anlattı. 101 yaşındaki Unat’ın hepimizden daha mücadeleci, devrimci ve genç olduğunu söyleyen Oral, “Böyle güzel bir mücevheri bize ve bizden sonraki kuşaklara teslim ettikleri için Sayın Belediye Başkanımıza ve Ege Kadın Buluşması Platformuna teşekkür ediyorum. Çok önemli bir iş yapıyorsunuz” dedi. Oral sözlerini şöyle sürdürdü:
“Sevgili Nermin Abadan Unat’a sonsuz bir şükran ve minnet borcumuz var. Çünkü o, kadın hakları ve insan hakları başta olmak üzere hukuktan siyasete, iletişimden bilim insanlığına, kadın olmaya uzanan, yaşamın her alanında örnek oluşturdu. Öncü kişiliğini ileri sürdü. Emeğini, yeteneklerini, savunduğu ilkeler ve insanlık uğruna cömertçe sundu. Dik ve onurlu duruşundan asla ödün vermedi. Benim için o sadece bir öncü değil aynı zamanda devrimci. Dudağındaki kırmızı ruju, bana sorarsanız, haksızlıklar karşısında isyanı simgelediği için rujsuz çıkmaz. Aynı zamanda onun mücadeleci azminin de simgesidir. Üzerinde taşıdığı renklerle de karanlığa geçit vermeyeceğini ilan eder. 101 yaşında hem feminen, hem hepimizden daha sıkı bir feminist. Günümüzdeki karşı devrim çabalarına, karanlık kafalara, karanlık emel ve eylemlere karşı çıkmaktan asla vazgeçmedi ve vazgeçmeyecek. Çünkü hayatta en değer verdiği ilkeler demokrasi, laiklik, hakkaniyet, adalet ve kadın erkek eşitliği. Bunlar olmadan demokrasi olmayacağı bilincini hepimize öğretenlerin başında geliyor. Kitaplarını okuduğumda bir cümlesi, var ki beni hiçbir zaman terk etmedi. ‘ben öğretmenliği çok sevdim ve hep sürdürdüm. Çünkü öğretirken aynı zamanda öğreniyordum’. Bu aydınlık bir Türkiye için hepimize yol gösteren bir cümle.”
Anı odası oluşturuldu
Açılış konuşmalarının ardından Prof. Dr. Nermin Abadan Unat Kadın Semtevi açılış kurdelesi hep birlikte kesildi. Unat’ın adını taşıyan semt evinde aynı zamanda Prof. Dr. Nermin Abadan Unat Anı Odası da kuruldu. Unat’ın rölyefi ve yaşam öyküsünün yer aldığı giriş katındaki anı odasında Unat hocaya ait fotoğraf, kitap, ödüller gibi kişisel eşyaları bulunuyor. Kadınlara yönelik hizmet veren merkezde el sanatları, meslek ve hobi kurslarının yapılacağı atölyeler yer alıyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
Genel
ANKA-DER 33’ten Tarafsızlık ve Kalkınma Vurgusu
Anamur Kalkınma ve Dayanışma Derneği (ANKA-DER 33) Yönetim Kurulu, derneğin duruşu ve çalışma prensipleri hakkında kamuoyunu bilgilendiren önemli bir duyuru yayımladı.
Yönetim Kurulu kararıyla yayınlanan metinde, derneğin hiçbir siyasi partiyle organik bir bağı bulunmadığı net bir dille ifade edildi.
“Anamur’un Kalkınması Ortak Paydamızdır”
ANKA-DER 33 yönetimi tarafından yapılan açıklamada, derneğin temel kuruluş amacının Anamur’un kalkınması ve hemşeriler arasındaki dayanışmanın güçlendirilmesi olduğu vurgulanan duyuruda, bu hedefler doğrultusunda hareket eden dernek, toplumsal fayda odaklı çalışmalarını sürdüreceklerini belirtildi.
Siyasi Partilerle İlişkilerde İstişare Kültürü
Derneğin siyasi tutumuna ilişkin detayların paylaşıldığı açıklamada; “Derneğimiz, Anamur’umuzun kalkınması ve hemşerilerimizin dayanışması için DEM Partisi hariç olmak üzere, tüm siyasi partilerle istişare ve bilgi alışverişinde bulunmaktadır. Bu istişare süreci, derneğimizin projelerini ve Anamur’un geleceğini doğrudan ilgilendiren konuları kapsayan, objektif bir zemin üzerinde yürütülmektedir.” Denildi.
Üyelerin Siyasi Görüşlerine Tam Saygı
Yönetim kurulu, üyelerinin farklı siyasi görüşlere sahip olabileceğini hatırlatarak, dernek bünyesinde herkesin siyasi tercihine büyük bir saygı duyulduğunu belirtti. Bu yaklaşımın sadece teoride kalmayacağı, tüm çalışma ve uygulamalara yansıtılacağı taahhüt edilen açıklamada, ANKA-DER 33 Yönetim Kurulu, derneğin birleştirici gücünü ve Anamur’a hizmet etme kararlılığını bir kez daha yineleyerek, tüm faaliyetlerinde şeffaflık ve tarafsızlık ilkesini esas alacaklarını kamuoyuna duyurdu.
Genel
Veni Vidi Göz Grup’tan Oftalmolojiye Bilimsel Katkı: “VAlue ile Oftalmolojiye Değer Katıyoruz” Sempozyumu Gerçekleştirildi
Veni Vidi Göz Grup, göz sağlığı alanındaki bilimsel gelişmeleri desteklemek ve hekimler arası bilgi paylaşımını güçlendirmek amacıyla, 16–17 Mayıs 2026 tarihlerinde İstanbul’da “VAlue ile Oftalmolojiye Değer Katıyoruz” sempozyumunu gerçekleştirdi.
İki gün süren sempozyum, Veni Vidi Göz Grup’un 6 ilde hizmet veren 14 merkezindeki hekimlerin ve üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirildi.
Güncel oftalmoloji yaklaşımları ele alındı
Sempozyum kapsamında oftalmolojinin farklı alanlarına yönelik güncel konular değerlendirildi. Programda; refraktif cerrahi, katarakt cerrahisi, presbiyopi düzeltici lensler, glokom cerrahisi ve vitreoretinal cerrahi gibi başlıklarda bilimsel sunumlar gerçekleştirildi.
Oturumlarda özellikle;
• Kişiye özel refraktif cerrahi yaklaşımları
• Yeni nesil diagnostik yöntemler
• Trifokal ve EDoF lenslerde hasta uyumu
• Katarakt cerrahisi sonrası refraktif sonuçlar
• Glokomda cerrahi yaklaşımlar
• Vitreoretinal cerrahide klinik uygulamalar
ele alındı.
“Bilimsel paylaşım, hizmet kalitesini güçlendirir”
Sempozyuma ilişkin değerlendirmede bulunan Veni Vidi Göz Grup Medikal Direktörü Op. Dr. Ertan Sunay, bilimsel toplantıların hekimler arası deneyim paylaşımı açısından önemli olduğunu belirtti.
Op. Dr. Ertan Sunay, şunları söyledi:
“Göz sağlığı alanında bilimsel gelişmeleri yakından takip etmek ve bu bilgileri klinik deneyimlerle birleştirmek büyük önem taşıyor. ‘VAlue ile Oftalmolojiye Değer Katıyoruz’ sempozyumu ile 6 ildeki 14 merkezimizden hekimlerimizi ve yöneticilerimizi bir araya getirdik. Amacımız, güncel yaklaşımları değerlendirmek, farklı klinik deneyimleri paylaşmak ve oftalmoloji alanındaki bilgi birikimimizi sürdürülebilir şekilde güçlendirmek.”
Sürdürülebilir bilimsel yaklaşım vurgusu
Veni Vidi Göz Grup, düzenlediği bu sempozyum ile yalnızca mevcut bilgi birikimini paylaşmayı değil; aynı zamanda göz sağlığı alanındaki yenilikleri yakından takip eden, bilimsel gelişmeleri değerlendiren ve kurum içi bilgi paylaşımını güçlendiren bir platform oluşturmayı hedefledi.
İki gün süren etkinlik, farklı merkezlerde görev yapan hekimlerin klinik deneyimlerini paylaşmasına, güncel tedavi yaklaşımlarını tartışmasına ve ortak bilimsel bakış açısının geliştirilmesine katkı sağlayan önemli bir organizasyon olarak öne çıktı.
Veni Vidi Göz Grup, bilimsel toplantılar ve eğitim programlarıyla göz sağlığı alanında sürdürülebilir bilgi paylaşımını desteklemeye devam ediyor.
Genel
İş Süreçlerinde Entegre Yönetim Yaklaşımı
Günümüz işletmeleri, müşteri ilişkilerinden finansal süreçlere, satıştan operasyon yönetimine kadar birçok farklı alanı aynı anda yönetmek durumunda kalıyor. Bu süreçlerin ayrı sistemlerde yürütülmesi ise veri dağınıklığına ve operasyonel zorluklara yol açabiliyor. Bu nedenle tüm iş süreçlerini tek çatı altında toplayan çözümler daha fazla önem kazanıyor.
Bu noktada Microsoft Dynamics 365, işletmelerin satış, pazarlama, müşteri hizmetleri ve finans gibi kritik süreçlerini entegre şekilde yönetmesine yardımcı olan kapsamlı bir platform olarak öne çıkar. Bulut tabanlı yapısı sayesinde farklı departmanlar arasında veri akışını düzenleyerek daha bütüncül bir iş yönetimi sağlayabilir.
Dynamics 365 Nedir ve Ne Sağlar?
Dynamics 365, ERP ve CRM yeteneklerini bir araya getiren modüler bir iş uygulamaları platformudur. İşletmeler, ihtiyaçlarına göre farklı modülleri kullanarak kendi yapılarına uygun bir sistem oluşturabilir.
Amaç, tüm iş süreçlerini tek bir veri modeli üzerinde toplayarak daha hızlı, şeffaf ve verimli bir yönetim yapısı oluşturmaktır.
Neden Önemli Bir İş Çözümüdür?
İşletmeler büyüdükçe veri yönetimi daha karmaşık hale gelir. Farklı departmanların ayrı araçlar kullanması, bilgi kopukluklarına ve süreç gecikmelerine neden olabilir. Dynamics 365, bu farklı sistemleri entegre ederek tek bir platform üzerinden yönetim imkânı sunabilir.
Bu sayede karar alma süreçleri daha hızlı ve veri odaklı hale gelir.
Dynamics 365, çok geniş bir kullanım alanına sahiptir. Satış yönetimi, müşteri ilişkileri (CRM), finansal planlama, insan kaynakları yönetimi ve tedarik zinciri süreçleri en yaygın kullanım alanları arasında yer alır.
Ayrıca müşteri deneyimi yönetimi ve pazarlama otomasyonu gibi alanlarda da etkin şekilde kullanılabilir.
Entegre bir yapı sunması sayesinde manuel veri girişini azaltabilir ve süreçleri otomatikleştirebilir. Bu durum hem zaman tasarrufu sağlar hem de hata oranını düşürebilir. Ekipler arası iletişim daha güçlü hale gelirken, iş süreçleri daha düzenli ilerleyebilir.
Dijital Dönüşümde Stratejik Bir Platform
Microsoft Dynamics 365, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerinde merkezi bir rol oynayan çözümlerden biridir. Doğru yapılandırıldığında, şirketlerin daha çevik, verimli ve veri odaklı bir yönetim modeline geçmesine katkı sağlayabilir.
-
Fashion9 yıl agoThese ’90s fashion trends are making a comeback in 2017
-
Entertainment9 yıl agoThe final 6 ‘Game of Thrones’ episodes might feel like a full season
-
Fashion9 yıl agoAccording to Dior Couture, this taboo fashion accessory is back
-
Sports9 yıl agoPhillies’ Aaron Altherr makes mind-boggling barehanded play
-
Entertainment9 yıl agoThe old and New Edition cast comes together to perform
-
Business9 yıl agoUber and Lyft are finally available in all of New York State
-
Yaşam Tarzı4 yıl agoBilgi güçtür
-
Entertainment9 yıl agoDisney’s live-action Aladdin finally finds its stars
